Friday, September 4, 2015

Mondulkiri Cambodia

I de næsten 8 aar jeg boede i Cambodia besøgte jeg aldrig Mondulkiri. Tiden var bare ikke til det, og naar jeg endelig havde ferie var det enten Danmark eller et andet land jeg tog til. Siden da er vejene blevet lavet saa det er nu kun en kort 6 timers bustur fra Phnom Penh. 

2015 har paa rigtig mange omraader været et aar hvor jeg har rykket mig ud af min komfortzone og gjort mange ting jeg ikke troede var muligt. Derfor virkede det blot naturligt endelig at rejse til Mondukiri og opleve dette sted. Provinsen er den største i landet og er fyldt med jungle, elefanter og mange andre dyr og forskellige stammer. 

Formaalet med turen var hovedsagligt at faa skrevet min forretningsplan i et lidt køligere klima. Jeg boede paa nature Lodge og dette sted gav min lige præsic den ro og inspiration som jeg havde brug for. 


Udsigten fra min bungalow 

Vejen fra bungalow til restauranten. 

Mit hjem i 6 dage. 
Kæmpe peberplantager

Det første af utallige vandfald som vi besøgte. 


Fordi dette omraade er en del køligere end resten af landet er det muligt at dyrke jordbær her :) 

Mondulkiri kaffe. 

Sea forrest (et hav af skov) er saa smukt og kan slet ikke fanges paa et billed. 

Bedste og mest friske advocado jeg har smagt.  

No comments:

Post a Comment